Mijn Solesta Monitor geeft aan dat het systeem Offline is

Dit betekent dat uw Smartline de verbinding met de Solesta server verloren is, uw Monitor is verbonden met deze server.

Een reset biedt vaak de oplossing

Reset het systeem:
– trek de stekker (230V) uit het stopcontact,
– wacht minimaal 10 seconden – of enkele minuten als er nog water moet teruglopen
– steek daarna de stekker weer in het stopcontact – het systeem zal opnieuw opstarten,
– controleer uw monitor, binnen 30 minuten, moet de verbinding hersteld zijn.


Als na 3x een reset de wifi nog niet werkt, start dan met de volgende stappen:

  1. U heeft een goed werkende verbinding gehad, direct na de installatie van de Smartline

    NEE– de installatie van uw Smartline is niet volledig uitgevoerd, neem contact op met uw installateur
    JA – ga door naar stap 2

  2. Uw Wifi router is niet (meer) verbonden met het internet – uw modem werkt niet naar behoren of u heeft een internet storing.
    Kijk of andere apparaten in uw huis (pc, telefoon of tablet) wel een werkende internet verbinding hebben.

    NEE – herstel uw internet verbinding voordat u verder gaat
    JA – door naar stap 3

  3. U heeft nabij uw Smartline voldoende bereik van uw router
    Controleer het bereik met één of meerdere draadloze apparaten – hou uw draadloze apparaat dicht naast het Smartline pomphuis, heeft u voldoende bereik?

    NEE – installeer een Wifi-signaalversterker op de verdieping waar de Smartline geïnstalleerd is.
    JA – door naar stap 4

  4. U heeft een nieuwe router geïnstalleerd, u gebruikt een nieuw SSID (netwerknaam) of een nieuw Wifi wachtwoord

    JA – Open de Wifi-procedure om uw Smartline opnieuw aan te melden
    NEE – Door naar stap 5

  5. Als bovenstaande procedures niet helpen ga dan goed na of er in uw woning of in uw netwerk iets veranderd is waardoor een verbinding die goed gewerkt heeft niet meer tot stand gebracht kan worden.

    Als u er zelf niet uitkomt dan kunt u contact opnemen met uw installateur of met service@solesta.nl

    U dient er rekening mee te houden dat alleen verbindingsproblemen die bij uw Smartline liggen onder de garantie vallen. Indien wordt vastgesteld dat de verbindingsproblemen niet worden veroorzaakt door de Smartline, dat dan voorrij- en onderzoekskosten in rekening gebracht kunnen worden.

terug naar Storingen