Dit betekent dat uw Smartline de verbinding met de Solesta server verloren is, uw Monitor is verbonden met deze server.
Hiervoor zijn twee mogelijke oorzaken aan te wijzen: het systeem heeft geen 230V voeding of geen verbinding met uw lokale wifi
230V voeding
Controleer of er lampjes branden op de voorzijde van de pomp.
Ja er branden lampjes op de pomp – ga door naar Verbinding met uw lokale wifi
Nee er branden geen lampjes op de pomp
– Als er geen lampjes op de pomp branden, controleer of de stekker (goed) in het stopcontact zit.
– Als de stekker in het stopcontact zit, controleer dan of dit stopcontact wel spanning heeft (met een ander apparaat of een lamp).
Kies indien nodig een ander stopcontact (eventueel met een verlengsnoer).
Als de stekker in het stopcontact zit EN het stopcontact heeft spanning, maar er branden geen lampjes op de pomp.
Neem dan contact op met uw installateur.
Verbinding met uw lokale wifi
Een ‘Reset’ van het systeem kan helpen:
– trek de stekker (230V) uit het stopcontact,
– wacht minimaal 10 seconden – of enkele minuten als er nog water moet teruglopen
– steek daarna de stekker weer in het stopcontact – het systeem zal opnieuw opstarten,
– controleer uw monitor, binnen 30 minuten, moet de verbinding hersteld zijn.
Als na 3x een reset de wifi nog niet werkt, start dan met de volgende stappen:
- U heeft een goed werkende verbinding gehad, direct na de installatie van de Smartline
NEE– de installatie van uw Smartline is niet volledig of niet correct uitgevoerd, Volg de Wifi-procedure om uw systeem aan te melden.
JA – ga door naar stap 2 - Uw Wifi router is niet (meer) verbonden met het internet – uw modem werkt niet naar behoren of u heeft een internet storing.
Kijk of andere apparaten in uw huis (pc, telefoon of tablet) wel een werkende internet verbinding hebben.
NEE – herstel uw internet verbinding voordat u verder gaat
JA – door naar stap 3 - U heeft nabij uw Smartline voldoende bereik van uw router
Controleer het bereik met één of meerdere draadloze apparaten – hou uw draadloze apparaat dicht naast het Smartline pomphuis, heeft u voldoende bereik?
NEE – installeer een Wifi-signaalversterker op de verdieping waar de Smartline geïnstalleerd is.
JA – door naar stap 4 - U heeft een nieuwe router geïnstalleerd, u gebruikt een nieuw SSID (netwerknaam) of een nieuw Wifi wachtwoord
JA – Open de Wifi-procedure om uw Smartline opnieuw aan te melden
NEE – Door naar stap 5 - Controleer of uw Hotspot zichtbaar is
In het geval dat door bijvoorbeeld een stroompiek of stroomstoring de regeling is aangetast, zou de Wifi verbinding weggevallen kunnen zijn. Check met uw mobiele apparaat of er een Wifi verbinding beschikbaar is met de naam SOL_XXXXXX (bij de XXXX staat het ID van uw systeem (zichtbaar op de sticker op de pompunit).
JA – Open de Wifi-procedure om uw Smartline opnieuw aan te melden
NEE – Door naar stap 6 - Als bovenstaande procedures niet helpen ga dan goed na of er in uw woning of in uw netwerk iets veranderd is waardoor een verbinding die goed gewerkt heeft niet meer tot stand gebracht kan worden.
Als u er zelf niet uitkomt dan kunt u contact opnemen met uw installateur of met service@solesta.nl
U dient er rekening mee te houden dat alleen verbindingsproblemen die bij uw Smartline liggen onder de garantie vallen. Indien wordt vastgesteld dat de verbindingsproblemen niet worden veroorzaakt door de Smartline, dat dan voorrij- en onderzoekskosten in rekening gebracht kunnen worden.